کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
۳ مصوبه مهم مجلس برای زنان | توجه ویژه به زنان روستایی و عشایری برای نخستین بار

۳ مصوبه مهم مجلس برای زنان | توجه ویژه به زنان روستایی و عشایری برای نخستین بار

  • کد خبر: ۱۹۶۴۵۲
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رئیس فراکسیون زنان مجلس در حوزه زنان و خانواده گفت: در حال حاضر زنان روستایی و عشایر بخش قابل توجهی از جامعه زنان را تشکیل می‌دهند و برنامه‌ریزی برای توسعه توانمندی‌های آن‌ها حائز اهمیت است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه قاسم‌پور در مورد مصوبات مجلس در حوزه زنان و خانواده، گفت: در صحن علنی مجلس و در جریان برنامه هفتم توسعه سه ماده الحاقی در حوزه زنان و خانواده تصویب شد که می‌تواند مسیر حرکت موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده را هموار سازد.

قاسم‌پور یکی از این مصوبات را مربوط به ساختار حکمرانی حوزه زنان و خانواده دانست و افزود: یکی از مسائل ساختار و تشکیلات فعلی، ضعف این ساختار است که نیازمند ارتقا و بازآرایی است و بر همین اساس مصوب شد این امر در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، ادامه داد: مطابق این ماده مصوب، دولت مکلف شده با هدف تحکیم نهاد خانواده و ایجاد زمینه‌های مساعد برای احیای حقوق مادی و معنوی زنان با محوریت نهادینه‌سازی الگوی زن مسلمان (الگوی سوم)، بازآرایی و ارتقاء ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده مشتمل بر ساختار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و ساختار مشاوره امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی، اقدام قانونی به عمل آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین مصوبه مجلس در حوزه زنان و خانواده، گفت: این مصوبه به زنان روستایی و عشایر اختصاص دارد و در تاریخ برنامه‌های توسعه، این نخستین‌بار است که به این قشر از زنان به صورت ویژه توجه شده و در حال حاضر زنان روستایی و عشایر بخش قابل توجهی از جامعه زنان را تشکیل می‌دهند و برنامه‌ریزی برای توسعه توانمندی‌های آن‌ها و بهره‌مندسازی جامعه حائز اهمیت است.

قاسم‌پور تشریح کرد: مطابق مصوبه مجلس وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده نسبت به تدوین برنامه توسعه مشاغل خرد روستایی بر اساس مزیت رقابتی مناطق و تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد شبکه ملی تعاونی‌های زنان با هدف آموزش چرخه تولید و بازاریابی، خودتنظیم‌گری و رتبه‌بندی تعاونی‌ها، ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حمایت‌های مالیاتی از تعاونی‌ها بر اساس نظام رتبه‌بندی و راه‌اندازی بازار‌های محلی اقدام کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر مجلس در حوزه زنان و خانواده، گفت: توسعه مراکز خلاق و نوآوری و زیرساخت‌های شتابدهی هم یکی از مصوبات است که مطابق این مصوبه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور مکلف است نسبت به رفع موانع و تسهیل گری در امور فرزندآوری و فرزندپروری مادران به ویژه مادران خانه‌دار و توانمندسازی زنان خلاق و نوآور در راستای تقویت حضور اجتماعی آنان، از طریق توسعه مراکز خلاق و نوآور مادر و کودک و افزایش سهم زیرساخت‌های شتاب‌دهی نوآوری در حوزه زنان و خانواده اقدام کند.

وی تاکید کرد: رفع موانع کنش اجتماعی زنان و ایجاد فضا‌هایی برای تسهیل این کنشگری، از ضروریاتی است که سعی کردیم در این مصوبه مجلس آن را دنبال کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، یادآور شد: امیدوارم این سه مصوبه الحاقی مجلس به برنامه هفتم توسعه، در کنار سایر اصلاحاتی که بر لایحه دولت در فصل شانزدهم داشتیم، موجب شود طی سال‌های اجرای برنامه در مسیر رفع موانع رشد و شکوفایی زنان و تحکیم خانواده گام‌های بلندی برداشته شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.